MPSV 2015 |
Top Previous Next |
Jak pravděpodobně víte, je do 30.6.2015 třeba odevzdat statistiky pro MPSV za rok 2015. Povinnost podat výkaz má každý poskytovatel sociálních služeb uvedený v registru poskytovatelů sociálních služeb. Je třeba mít na paměti:
Následuje postup, jak z programu PowerCare dostat nějaká smysluplná data pro export do aplikace OK-poskytovatel: Než začnete Program umí vytvořit data pro aplikaci OK-poskytovatel pouze za předem daných podmínek. Tyto podmínky musíte splňovat všechny, jinak Vám export dat nebude fungovat, nebo Vám bude poskytovat špatné výsledky. Export bude fungovat pouze v případě, že jste aplikaci PowerCare používali důsledně po celý rok 2015. Pokud jste program začali používat až v průběhu roku 2015, export dat bude neúplný. Zaktualizujte si program na nejnovější verzi Více než kdy dříve platí, že export dat byste měli dělat vždy s nejnovější verzí programu PowerCare. Pokud máte zapnuté a funkční automatické aktualizace, pak s největší pravděpodobností nejnovější verzi programu máte. Pokud ne, zaktualizujte si program na nejnovější verzi ručně. Pokud nevíte jak, volejte. Nastavte si správné datum a čas na PC, z něhož budete export provádět Program PowerCare v importním souboru zaznamenává čas exportu. Ujistěte se proto, že máte v počítači správně nastavený datum a čas. Nastavení programu Program PowerCare je třeba nejprve nastavit. Aplikace samozřejmě nemůže tušit, jaký poskytovatel jste a jaké služby poskytujete, proto je třeba mu to sdělit. Jděte tedy do nabídky Číselníky / Registrované služby a tam zadejte své IČ, dále Identifikátor služby a Druh poskytované služby. Tyto údaje musejí souhlasit s Vaší registrací, jinak nebude možné export dat do aplikace OK-poskytovatel vůbec provést. Číselník druhů poskytovaných služeb je převzat z MPSV a nelze jej upravovat. Dále, každý klient, o kterého jste se v průběhu roku 2015 starali, spadá podle zákona do nějaké cílové skupiny. Tato cílová skupina se nastavuje v kartě klienta na záložce "Údaje" a jako výchozí cílová skupina je pro všechny klienty nastaveno "senioři". Toto lze u konkrétních klientů pochopitelně změnit. Číselník cílových skupin je převzat z MPSV a nelze jej upravovat. Aplikace OK-Poskytovatel dále sleduje, které fakultativní služby jste v uplynulém roce poskytli. V aplikaci se nesledují počty, sledují se pouze seznamy fakultativních činností (tzn. "které to byly"), a to podle číselníku MPSV. Program PowerCare samozřejmě nemůže vědět, které z Vašich činností odpovídají kategoriím fakultativních činností podle číselníku MPSV, proto je třeba si fakultativní činnosti nastavit. Postup je tento:
Dvě (i více) z Vašich fakultativních činností mohou mít stejnou kategorii, a v tom případě se v exportovaných datech objeví tato kategorie pouze jednou (samozřejmě, za předpokladu, že jste tuto činnost v roce 2015 minimálně jednou poskytli). Kontroly, které je třeba provést Aplikace OK-poskytovatel požaduje, aby každému klientovi bylo přiděleno jakési číslo, nějaký identifikátor, který však bude bezvýznamový. To znamená, že nelze použít například rodné číslo, protože z něj by šel klient dohledat. Program PowerCare bude používat osobní číslo klienta jako bezvýznamový identifikátor pro export do aplikace OK-poskytovatel. To ale znamená, že každý klient, který měl v roce 2015 službu, bude muset mít v kartě přidělené osobní číslo, a zároveň to znamená, že čísla všech klientů musí být vzájemně různá (nesmí existovat dva a více klientů se stejnými osobními čísly, to by export selhal). Program PowerCare Vám umí vypsat seznam duplicitních či chybějících osobních čísel, a to pomocí menu Statistika / MPSV 2015 / {název reg. služby} / Kontrola klientů. Duplicitní či chybějící čísla je následně třeba opravit ještě před exportem dat pro aplikaci OK-poskytovatel. Dále je nutné, aby klienti měli vyplněné datum narození (povinné pro všechny služby). Pro některé služby je dokonce povinný i údaj: okres předchozího bydliště klienta. Tyto údaje lze nastavit v kartě klienta na záložce "Údaje". Podobně se postupuje i v případě zaměstnanců (pracovníků), kteří musí také mít unikátní osobní čísla (viz karta pracovníka). Kontrolu osobních čísel zaměstnanců provedete pomocí menu Statistika / MPSV 2015 / Kontrola zaměstnanců. Pro snadnější nastavení osobního čísla je možné využít tlačítko Aplikace OK-poskytovatel požaduje také informaci o pohlaví klienta. Tato informace se zadává přímo v kartě klienta (je povinná) a program PowerCare ji vypočítá na základě rodného čísla. Z tohoto důvodu se údaj o pohlaví nekontroluje pomocí tiskové sestavy. Konečně, aby export programu nebyl "černá skříňka", je možné si vytisknout tzv. kontrolní sestavu, která obsahuje všechny informace klientů, které se budou exportovat, ve formě čitelné pro člověka. Tuto kontrolní sestavu si určitě vytiskněte a projděte, zda v ní nejsou na první pohled patrné nějaké chyby. Naleznete ji v Statistika / MPSV 2015 / {název reg. služby} / Tisk podkladů. Pro vytištění podkladů pro zaměstnance slouží menu Statistika / MPSV 2015 / Tisk podkladů zaměstnanců. Vlastní data pro aplikaci OK-poskytovatel získáte pomocí menu Statistika. Pro export dat klientů (uživatelů) konkrétní registrované služby klikněte na menu Statistika / MPSV 2015 / {název reg. služby} / Export dat. Pro export dat zaměstnanců klikněte na menu Statistika / MPSV 2015 / Export dat zaměstnanců. Data jsou uložena ve formátu XML a exportují se jako soubor na disk do složky Dokumenty. Z něj se pak musí nahrát do systému OK-poskytovatel. Název exportního souboru je ve formátu: okposkytovatel-{název reg. služby}-{identifikátor služby}-{rok}.xml pro data klientů. Název exportního souboru zaměstnanců má pak formát: okposkytovatel-zaměstnanci-{rok}.xml. Nahrání dat do aplikace OK-Poskytovatel Ke spuštění a provozu aplikace OK-Poskytovatel slouží oficiální dokumentace, sekce "Pro poskytovatele". Spuštění aplikace OK-Poskytovatel Jeden ze způsobů jak spustit aplikaci je tento odkaz. Je však nutné postupovat dle pokynů a splnit požadavky na spuštění (např. instalace Javy a nastavení zabezpečení). Aplikace OK-Poskytovatel se poté spustí kliknutím na odkaz Spustit modul OKslužby poskytovatel. Přihlášení do aplikace OK-Poskytovatel Pokud se podaří spustit aplikaci OK-Poskytovatel, je nutné se do aplikace přihlásit pomocí uživatelského jména a hesla. Pro první přihlášení použijete jméno a heslo uvedené na protokolu obdrženém od MPSV. ![]() Okno pro přihlášení do aplikace OK-Poskytovatel Po prvním přihlášení je doporučeno změnit heslo. Postup je v oficiální dokumentaci. Změnit lze také uživatelské jméno. Pokud si nevzpomenete na heslo nebo uživatelské jméno nebo se nelze přihlásit (např. z důvodu blokace účtu), klikněte na tlačítko "Pomoc s přihlášením". Poté postupujte podle pokynů na obrazovce. Pokud se ani tak nepodaří přihlásit, použijte hotline OK-Poskytovatele. Nepoužívejte, prosím, hotline Petr Zajíc software, protože v tomto ohledu Vám nemůžeme pomoct. Import dat Pro import dat je nutné otevřít po přihlášení v aplikaci formulář: Výkaz sociálních služeb za rok 2015. Během prvního načtení formuláře je doporučeno zkontrolovat údaje ve formuláři - např.: název poskytovatele, IČ, adresu, právní formu, apod. Samotný import výkazů začíná stisknutím tlačítka "Import dat z jiných SW", které se nachází dole na formuláři. Otevře se formulář "Import dat z jiných SW". ![]() Formulář "Import dat z jiných SW" Postup importu jednoho výkazu:
Dodatečné údaje z oficiální dokumentace:
|