1. | Nejdříve otevřeme okno klienta v seznamu klientů. |
2. | Na záložce "Návštěvy" klikneme na tlačítko "Nový...". |
3. | V nově otevřeném okně "Návštěva" vyplníme následující položky: |
· | Pracovník - ze seznamu vyberte pracovníka (pokud není přednastaven), který provedl návštěvu. |
· | Datum - datum a čas, kdy proběhla návštěva. Pro nepobytová zařízení stačí nastavit datum a čas jen pro první návštěvu nebo přibližný čas pro další návštěvu (zbytek se dopočítá po přidání jízdy). |
· | Upravíme četnost pomocí textových polí napravo od jednotlivých názvů výkonů.
Pokud je pole prázdné nebo nastavena hodnota 0, výkon nebude vykázán. Běžná hodnota je 1. Po nastavení četnosti se automaticky upraví čas návštěvy (Datum do) dle doby trvání výkonu (TVY). |
· | Realizované výkony můžeme také vykázat pomocí tlačítka "Předvyplnit...". |
5. | Jízda (pouze nepobytová zažízení): |
· | Kliknout na tlačítko "Přidat jízdu". |
· | Program rozpozná, zda se jedná o první nebo další jízdu v řadě jednoho pracovníka.
Vyplní pole Odkud (adresa odkud). V případě první jízdy vyplní adresu Střediska / Pracoviště jinak adresu předchozí návštěvy. |
· | Poté program vypočte Odjezd a Příjezd a zároveň doplní i Kilometry dle výpočtu trasy.
Poznámka: K výpočtu trasy (čas a kilometry) je nutné mít vyplněny správně adresy klientů a zařízení (středisko / pracoviště). Zároveň je nutné mít funkční připojení k internetu. |
· | Vyplnění hodnocení není z hlediska programu nutné, nicméně dle metodiky je povinné vést ošetřovatelskou dokumentaci. |
· | Hodnocení lze vepsat do textového pole. Pro větší prostor lze kliknout na odkaz "Větší okno pro zápis...". |
· | Pro snažší evidenci hodnocení lze využít tlačítka "Převzít ze seznamu" NEBO "Převzít z historie". |
· | Tlačítko "Převzít z historie" načte hodnocení z předchozí návštěvy, pokud existuje. Pokud je návštěv více, můžete si vybrat hodnocení ze seznamu. |
· | Tlačítko s ikonkou tablet přidá aktuální medikaci na konec hodnocení. Nejprve je nutné vybrat čas medikace - ráno, poledne, večer nebo noc. Poté se do textu hodnocení vloží v abecedním pořadí názvy léků, četnost a jednotka. (Jednotka jen v případě, že je lék v medikaci zadán z číselníku.) Pokud se liší medikace v kartě klienta a v poukazu, dostanete na výběr, kterou medikaci použít.
Poznámka: Pokud je tlačítko s nebo časem (ráno, poledne, ...) zašedlé, není k dispozici žádná medikace nebo je špatně nastavená medikace klienta. |
7. | Nakonec uložíme návštěvu pomocí tlačítka "Ok". |
Poznámky
• | Dle data návštěvy (pole Datum) je vybrán příslušný poukaz. Pokud je poukazů více, vybereme správný poukaz pomocí tlačítka "Jiná indikace...". |
• | Pokud nastane časová kolize při tvorbě či úpravě ošetřovatelské návštěvy (s jinou návštěvou stejného pracovníka) je tato skutečnost nejen zobrazena v okně, ale je také možné upravit čas návštěvy (tlačítko "Zpět"), či upravit kolidující návštěvy (tlačítko "Otevřít návštěvu") nebo ignorovat tuto skutečnost (tlačítko "Pokračovat"). |
Vytvoření návštěvy kopírováním
Ošetřovatelské návštěvy lze vytvářet jednotlivě nebo kopírováním jedné návštěvy i více návštěv najednou. Více o kopírování v sekci Hromadné návštěvy.
Nevykazování návštěvy na pojišťovnu
Výchozí nastavení programu vykazuje všechny vytvořené návštěvy. Pokud chcete některé návštěvy evidovat a zároveň nevykazovat na ZP v dávce, musíte v Možnostech programu zaškrtnout pole "Zobrazit možnost nevykazovat na ZP v NÁVŠTĚVÁCH". Poté v okně Návštěva zaškrtněte pole "Nevykazovat na ZP". (nachází se pod tlačítkem "Jiná indikace") Nevykazovaná návštěva bude označena v seznamu návštěv ikonkou ve sloupci "Nevykazovat". Taková návštěva se nedostane do dávky.
Tip: Pokud chcete hromadně nastavit návštěvy jako nevykazovatelné na ZP, můžete tak udělat přímo v agendě návštěv (Seznamy / Návštěvy) označením řádků a kliknutím pravým tlačítkem myši a zvolením možnosti "Nevykazovat na ZP OZNAČENÉ". Volba "Vykazovat na ZP OZNAČENÉ" opět nastaví vybrané návštěvy jako vykazovatelné na ZP. Změna se projeví jen u nevykázaných návštěv na ZP. Týká se jen CLOUDové verze programu.
|