Přehled přítomnosti

Top  Previous  Next

Nepřítomnost je možné vytvořit z okna "Přehled přítomnosti". Toto okno najdeme v nabídce "Seznamy" pod položkou pritomnost16x16 "Přehled přítomnosti".

Popis okna "Přehled přítomnosti"

Vlevo nahoře se nachází výběrové pole "Registrovaná služba", kde zvolíme, kteří klienti budou vyfiltrováni v tabulce přehledu.

Na druhé straně se nachází výběrové pole s měsíci a rokem. Podle měsíce a roku, které zvolíme, se vyfiltrují i data v tabulce přítomnosti.

Samotná tabulka má jako řádky jednotlivé klienty. Tabulka obsahuje sloupce se jménem klienta, jeho rodným číslem a aktuální dietou. Poté obsahuje sloupce číslované od čísla 1. Tyto sloupce značí jednotlivé dny v měsíci. V buňkách tabulky, je pak přehledně vidět, kdy má jaký klient zadanou nepřítomnost.

Zadání nepřítomnosti

Nepřítomnost zadáme snadno pomocí kliknutí na buňku tabulky pravým tlačítkem myši. Tím se zobrazí rozbalovací menu s položkami add16x16 "Částečná nepřítomnost" a add16x16 "Celodenní nepřítomnost". Zvolíme z položek menu, který druh nepřítomnosti chceme zadat klientovi, vyplníme okno potřebnými údaji a klikneme na tlačítko ok "Ok".

prehled_pritomnosti

Pokud například klikneme do buňky ve sloupci s číslem 9, můžeme přidat nepřítomnost v devátém dni u klienta, na jehož řádku se buňka nachází.

hmtoggle_plus1Poznámka Pokud neexistuje platná úhrada při tvorbě nepřítomnosti, je uživatel dotázán, zda ji chce opravdu vytvořit. Pokud se taková nepřítomnost vytvoří, nelze spočítat její vratku a proto částka vratky bude nulová.

Kontextová nabídka

Pomocí pravého tlačítka myši lze nejen přidávat nebo odebírat jednotlivé nepřítomnosti, ale provádět i jiné akce:

edit16x16 Otevřít kartu klienta - zobrazí kartu označeného klienta
refresh16x16Aktualizovat nepřítomnost klientovi za celý měsíc - aktualizovat vratky u nepřítomností u vybraného klienta a za aktuální měsíc (měsíc nesmí být pochopitelně uzavřen z hlediska vyúčtování nebo stravování, jinak aktualizace není možná)
Tato funkce je užitečná pokud se například změní výpočet vratky klienta. (např.: úhrada klienta, karta klienta, číselník důvodů nepřítomností)